Hoci čerství majitelia zaplatia pri registrácii kúpeného auta od tohto roku novú daň, jazdenky sa predávajú viac než vlani.
28.7.2017
Nový zákon o registračnej dani, ktorý vstúpil do platnosti začiatkom tohto roka, sa trhu s jazdenými vozidlami výrazne nedotkol. Práve naopak. Za prvý polrok 2017 sa ich predalo v Auto Palace viac než minulý rok za rovnaké obdobie. Týka sa to aj jazdeniek s vyšším výkonom, za ktoré noví majitelia po novom musia zaplatiť oveľa vyššiu daň. Vyplýva to z aktuálnych výsledkov predaja slovenskej dcéry spoločnosti Auto Palace Group za prvý polrok 2017.
„Automobilový trh tento rok opäť rastie, len za prvý polrok sa predalo o 10% viac nových vozidiel než vlani za rovnaké obdobie. Predaj u nás v Auto Palace kopíruje správanie trhu. Rástol u nás predaj nielen nových, ale aj jazdených vozidiel a to v oboch pobočkách našej spoločnosti v Bratislave,” uvádza Karel Klouda, konateľ spoločnosti Auto Palace, ktorá na Slovensku predáva vozidlá BMW, Mazda, MINI a Mitsubishi.
Oproti minulému roku na cestách pribudlo najmä štýlových mestských áut značky MINI. „V prvom polroku 2017 sme ich predali o polovicu viac než vlani. Najviac sa predávala nehynúca klasika - trojdverový model MINI, nasleduje tohtoročná novinka na slovenskom trhu MINI Countryman,” hovorí Klouda. Z predajných výsledkov spoločnosti Auto Palace vyplýva, že väčšej popularite sa teší nielen MINI, ale aj značka Mitsubishi.
Napriek svetovému trendu kupovať vozidlá skôr prostredníctvom rôznych foriem financovania a popularite operatívneho leasingu, sa podľa posledných výsledkov predaja spoločnosti Auto Palace Bratislava, ktorá predáva najviac BMW a MINI z autorizovaných predajcov zdá, že Slováci sa vracajú aj ku kúpe vozidiel v hotovosti. „Tento polrok sme zaznamenali miernu zmenu v trende financovania vozidiel. Oproti minulému roku ľudia kupovali viac vozidiel prémiových značiek v hotovosti než prostredníctvom financovania,” konkretizuje Karel Klouda.