Nové BMW X3 vyzdvihuje už aj tak výrazný dynamický dizajnový jazyk predchodcu na novú, príťažlivejšiu úroveň. Tretia generácia priekopníckeho prémiového športovo-aktívneho vozidla SAV sa vydala po ceste blízkej modelom BMW X a spája robustný terénny vzhľad so športovým prejavom.
26.6.2017
Nové BMW X3 vyzdvihuje už aj tak výrazný dynamický dizajnový jazyk predchodcu na novú, príťažlivejšiu úroveň. Tretia generácia priekopníckeho prémiového športovo-aktívneho vozidla SAV sa vydala po ceste blízkej modelom BMW X a spája robustný terénny vzhľad so športovým prejavom. Nové BMW X3 sa začne predávať na jeseň roka 2017.
Nové BMW X3 vyzdvihuje už aj tak výrazný dynamický dizajnový jazyk predchodcu na novú, príťažlivejšiu úroveň. Tretia generácia priekopníckeho prémiového športovo-aktívneho vozidla (Sport Activity Vehicle - SAV) sa vydala po ceste blízkej modelom BMW X a spája robustný terénny vzhľad so športovým prejavom. Celkové rozmery nového modelu X3 sa výraznejšie nezmenili. Rázvor sa však predĺžil o päť centimetrov, dlhá kapota a extrémne krátky predný previs s vyváženejšími proporciami umocňujú dokonalé rozloženie hmotnosti na prednú a zadnú nápravu v pomere 50 : 50 a vytvárajú tak najväčšie rozdiely oproti predchodcovi.
Prednej časti dominuje väčšia priestorovo tvarovaná maska chladiča s typickým vzhľadom obličiek a hmlovky, ktoré po prvý raz v histórii modelov BMW X dostali šesťuholníkový dizajn, čo podčiarkuje sebavedomý charakter nového BMW X3. Združené svetlomety zadnej časti (vizuálnu príťažlivosť zvyšujú ich priestorový vzhľad a na želanie dodávaná plná LED výbava) zreteľne zvýrazňujú sklonený strešný spojler a dvojité koncovky výfukového potrubia priťahujú pohľady na vhodne svalnaté proporcie.
Tri línie výbavy približujú vizuálny charakter nového BMW X3 bližšie k individuálnym predstavám zákazníkov. Napríklad verzia xLine s mriežkou chladiča a s ostatnými exteriérovými detailami so vzhľadom lešteného hliníka a so špecifickým dizajnom diskov kolies z ľahkých zliatin podčiarkujú robustnosť tohto športovo-aktívneho vozidla. BMW X3 sa dodáva aj vo verzii Luxury Line. Jej chrómovaná mriežka chladiča, dvojfarebná ochrana spodnej časti a klasicky stvárnené disky kolies z ľahkých zliatin umocňujú eleganciu vzhľadu exteriéru.
Modely M Sport zameriavajú pozornosť na dynamické danosti nového BMW X3. Pomáhajú k tomu M aerodynamické prvky, športový brzdový systém s modrými lakovanými strmeňmi, výnimočný výrazný dizajn diskov kolies a na želanie dodávaný modrý lak exteriéru Phytonic Blue. Nové BMW X3 sa na želanie môže dodávať aj s prvkami z ponuky BMW Individual ako napríklad exkluzívny lak Sunstone.
Interiér nového modelu BMW X3 pokračuje v tradíciách značky BMW. Zameriava sa na vodiča a ergonomicky upravuje kokpit tak, aby odrážal viacero prvkov exteriéru. Dôležitú rolu zohrávajú v interiéri šesťuholníkové tvary a precízne skosené plochy. Interiér sa prezentuje špičkovou kvalitou materiálov, spracovaním a doplnkami a zároveň aj funkčným zameraním. Jedným z príkladov je detailne premyslený koncept odkladacích priestorov, ktorý ponúka viac a lepšie dostupných schránok a priečinkov.
Dôkaz o dôraze, ktorý kládli dizajnéri na každý detail interiéru nového BMW X3, sa prejavil aj na použití loga BMW X, ktoré sa vyskytuje vo viacerých formách. Napríklad pokovované písmeno X sa objavuje na viacerých miestach na predných a zadných dverách ako aj na B-stĺpikoch. Na želanie dodávaný súbor pokovovaných prvkov posúva kvalitu interiéru na extra úroveň. Obsahuje pokovované prvky na ovládačoch okien, tlačidle start/stop a na ovládačoch na stredovej konzole.
Rovnako ako sa vzhľad exteriéru nového BMW X3 zameriava na rôzne smery, prejavujú sa tri modelové línie aj na vzhľade a výbave interiéru. Modely línie xLine sa zameriavajú na čistotu a eleganciu a namiesto štandardne dodávaných sedadiel čalúnených kombináciou kože a látky prinášajú na želanie sedadlá čalúnené kožou s kontrastným prešívaním a matné interiérové lišty Fineline Cove. Pre zákazníkov, ktorí chcú obohatiť vrodenú eleganciu vozidla, ponúkajú modely línie Luxury Line kožené čalúnenie, palubnú dosku potiahnutú materiálom Sensatec s kontrastným prešívaním a výnimočné interiérové lišty z dubového dreva Dark Oak s jemnými chrómovanými perlovými linkami Pearl Chrome. Modely M Sport prinášajú vizuálnu ukážku dynamických schopností nového BMW X3. To znamená kožený volant M Sport, športové sedadlá so špecifickým vzhľadom M, antracitové prvky z ponuky BMW Individual a nové hliníkové interiérové lišty Aluminium Rhombicle. Tieto interiérové prvky dopĺňa exteriérový balík aerodynamických prvkov M Aerodynamics. Interiér môžu obohatiť aj ďalšie prvky z ponuky BMW Individual zamerané najmä na tri znamenité verzie koženého čalúnenia Merino.
Nové BMW X3 sa na požiadanie dodáva aj s viacerými prvkami zameranými najmä na zvýšenie komfortu, ktoré jeho predchodca neponúkal. Medzi ne patria napríklad aj 3-zónová automatická klimatizácia, ktorá okrem samostatného ovládania priestoru pre vodiča a spolujazdca rozširuje možnosť nastavenia teploty aj pre zadných pasažierov. Vodič a predný spolujazdec si môžu sadnúť na perforovanou kožou potiahnuté sedadlá s odvetrávaním či vyhrievaním. Okrem toho ponúkajú aj aktívnu ventiláciu na zvýšenie komfortu v horúcich dňoch. K zvýšeniu komfortu na zadných sedadlách prispieva aj individuálne nastavenie sklonu operadiel delených v pomere 40 : 20 : 40 do viacerých polôh. Operadlá sa dajú navyše aj na diaľku sklápať z batožinového priestoru, čím sa zvýši jeho objem zo základných 550 dm3 na 1 600 dm3. Záujemcovia si môžu interiér presvetliť a prevzdušniť veľkým panoramatickým strešnými oknom. K extrémne nízkej úrovni hluku v interiéri prispieva aj špeciálna akustická úprava čelného skla. Na želanie sa táto úprava môže dostať aj na predné bočné okná, čím sa vo vysokých rýchlostiach razantne zníži prenikanie nežiaducich zvukov do interiéru.
Nové BMW X3 sa na požiadanie môže odomykať a zamykať pomocou kľúča BMW Display Key známeho z modelov BMW radu 7 a BMW radu 5. Kľúč BMW Display Key ponúka viacero doplnkových funkcií. Napríklad informuje vodiča o množstve paliva či o nevyhnutnosti servisnej prehliadky a zároveň dodáva informácie o tom či sú bočné a strešné okná zatvorené. Okrem toho sa dá používať na ovládanie nezávislého kúrenia.
Na želanie dodávané obvodové osvetlenie nad interiérovými lištami na palubnej doske a náladové osvetlenie, ktoré vyžaruje jemný prúd svetla z ich spodnej časti, vytvára v interiéri mimoriadne príťažlivú a uvoľňujúcu náladu. Stredový monitor sa v tme akoby vznášal nad prístrojovou doskou. Zákazníci si môžu vybrať zo šiestich farebných odtieňov (oranžový, fialový, mentolový, bronzový, modrý a biely). Novým prvkom na zozname príplatkov je balík Ambient Air. Okrem prevoňania interiéru jednou z ôsmich vôní v troch úrovniach prináša aj prečistenie ovzdušia iónmi. Tým sa v interiéri zvyšuje celkový pocit pohodlia.
Dynamické jazdné vlastnosti a ovládateľnosť nového BMW X3 pramenia z ideálneho rozloženia hmotnosti na nápravy v pomere 50 : 50, z dôsledne naladeného podvozka a z inteligentného pohonu všetkých kolies xDrive, ktorý sa po prvý raz predstavil v roku 2003 spolu s uvedením prvej generácie BMW X3. Systém zlepšuje priľnavosť na mokrých cestách a pozitívne vplýva aj na jazdnú dynamiku. Je prepojený so systémom Dynamickej kontroly stability (Dynamic Stability Control - DSC). To znamená, že rozdelenie výkonu medzi všetky kolesá sa neustále mení a aj pri rýchlej jazde tak prispieva k vynikajúcim jazdným vlastnostiam, ktorými sa preslávili vozidlá značky BMW. Aktuálne nastavenie prispieva k zlepšeniu dynamických vlastností nového BMW X3.
Štandardne dodávané Ovládanie režimu jazdy ponúka vodičovi voľbu viacerých nastavení ako napríklad režimy ECO PRO, COMFORT, SPORT a SPORT+ (iba modely 30i, 30d a M40i). Vďaka tomu môže vozidlo jazdiť dynamickejšie, komfortnejšie alebo účinnejšie.
Pokiaľ ide o technológiu podvozka, tak tretia generácia BMW X3 pokračuje vo využívaní osvedčeného konceptu s dvoma trojuholníkovými ramenami na prednej náprave a z 5-prvkovým zavesením zadnej nápravy. Osviežujúco pútavé športovo úžitkové vozidlo (Sports Activity Vehicle - SAV) poskytuje intenzívnejší športový jazdný zážitok ako jeho predchodca, no bez kompromisov v oblasti jazdného komfortu. Konštruktérom sa podarilo znížiť hmotnosť neodpružených hmôt použitím hliníkových prvkov a ľahších stabilizátorov ako aj úpravou umiestnenia predného kolesa. Ovládateľnosť, stabilita v priamom smere a pocit z riadenia zlepšilo upravenie kinematiky nápravy ako aj elektrický posilňovač riadenia s funkciou Servotronic.
Pri zlepšovaní jazdnej dynamiky sa upravilo aj nastavenie pohonu všetkých kolies BMW xDrive a zároveň sa zvýšil pomer krútiaceho pomeru v prospech zadných kolies. Ovládanie inteligentného pohonu všetkých kolies umožňuje nastavenie, ktoré za každých okolností prospieva maximálnej trakcii.
Nové BMW X3 prichádza v základnej výbave na 18-palcových diskoch (predtým na 17-palcových), pričom v závislosti od motora a výbavy môže priemer na želanie narásť až na 21 palcov. Súčasťou výkonného brzdového systému sú ľahké brzdy. Ponúkajú zvýšený výkon a elektromechanickú parkovaciu brzdu. K zvýšeniu bezpečnosti prispievajú aj Dynamická kontrola stability (Dynamic Stability Control – DSC) vrátane ABS, Dynamická kontrola trakcie (Dynamic Traction Control – DTC), Automatické pribrzďovanie diferenciálu (Automatic Differential Brake – ADB-X), Ovládanie brzdenia v zákrutách (Cornering Brake Control – CBC), Dynamické ovládanie bŕzd (Dynamic Brake Control DBC) či automatická funkcia pridržania pri rozjazde a Automatická regulácia jazdy zo svahu (Hill Descent Control HDC).
Športové pruženie, ktoré tvorí súčasť balíka M Sport, sa dá objednať aj ako samostatný prvok. Vášniví vodiči tak dostanú tuhšie odpruženie a vylepšené stabilizátory. Alternatívu predstavuje Dynamická kontrola tlmičov s elektronicky ovládanými tlmičmi. Tie prispôsobujú svoje pôsobenie aktuálnym jazdným podmienkam a povrchu. Vodič môže zároveň použiť Ovládač režimu jazdy a zmeniť ním základné nastavenie odpruženia medzi komfortným a športovým. Na požiadanie sa samostatne dodáva aj športový brzdový systém, ktorý tvorí súčasť balíka M Sport. Napriek nízkej hmotnosti sa namodro nalakované štvorpiestikové pevné hliníkové brzdiče a primerané brzdové kotúče na prednej náprave s vysokou teplotnou odolnosťou starajú o vynikajúci brzdný účinok. Pre celý modelový rad je na požiadanie k dispozícii aj variabilné športové riadenie pochádzajúce z modelu BMW X3 M40i.
Nové BMW X3 zlepšuje terénne schopnosti svojho predchodcu. Vysoká svetlá výška až 204 milimetrov pomáha pri prekonávaní prekážok. Vďaka tomu vozidlo zvláda jazdu po vyjazdených štrkových koľajach a po piesku, po blate, v hlbokom snehu, ale aj v mestách plných spomaľovacích prahov. Nájazdový uhol 25,7° a odjazdový uhol 22,6° nového BMW X3, spolu s prejazdovým uhlom 19,4°, vytvárajú dostatočnú rezervu na pokojnú jazdu v ostrých stúpaniach či na vrcholkoch. BMW X3 zvláda aj prejazd brodmi s hĺbkou vody až do 500 milimetrov.
Ponuka motorizácií bude pri príchode na trh pozostávať zo 4-valcovej naftovej verzie xDrive20d a z verzie xDrive30d s radovým naftovým 6-valcom. Špičkou bude benzínová verzia BMW X3 M40i. Čoskoro ich doplnia verzie BMW X3 xDrive30i ako aj 20i. Obe sa budú dodávať s pohonom zadných kolies (sDrive, nie na európskom trhu) alebo všetkých kolies (xDrive). Všetky pohonné jednotky pochádzajú z najnovších generácií motorov BMW a oproti svojím predchodcom sú citeľne účinnejšie. Vývoj prispel aj k vylepšeniu účinnosti 8-stupňovej prevodovky Steptronic či inteligentného pohonu všetkých kolies BMW xDrive.
Špičková technológia prepĺňania benzínových motorov BMW TwinPower Turbo zahŕňa prepĺňanie TwinScroll, vysokotlakové vstrekovanie paliva, variabilné ovládanie zdvihu vačkových hriadeľov Double-VANOS a plne variabilné časovanie otvárania ventilov Valvetronic. Naftové pohonné jednotky využívajú turbodúchadlo s variabilnou geometriou lopatiek a priame vstrekovanie common rail so vstrekovacím tlakom až do 2 500 bar. Emisie v oboch prípadoch znižuje technológia BMW BluePerformance s filtrom pevných častíc, oxidačným a absorpčným katalyzátorom na NOx a s katalytickým konvertorom SCR so vstrekovaním tekutiny AdBlue.
BMW X3 M40i oznamuje rozšírenie modelového radu o prvú verziu s označením M Performance. Špičkové vozidlo poháňa benzínový radový 6-valcový motor M Performance, ktorý sa vyznačuje spojením výnimočného ťahu s ukážkovou jemnosťou a účinnosťou. Pohonná jednotka s objemom 3 litre dodáva výkon 265 kW (360 k) pri kombinovanej spotrebe 8,4 - 8,2 l/100 km a vypúšťa 193 - 188 g emisií CO2 na kilometer*. Oproti predchádzajúcemu najvýkonnejšiemu motoru (BMW X3 xDrive35i) ide o nárast o 40 kW (54 k), čo predstavuje + 18 %. Krútiaci moment 500 Nm znamená nárast o 100 Nm alebo o 25 %. Nové BMW X3 M40i dosahuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a maximálnu rýchlosť 250 km/h. Napriek vysokému výkonu spotrebuje kompaktné SAV v priemere iba 8,2 l benzínu na 100 km.
Hodnoty spotreby podľa európskeho testovacieho cyklu, môžu sa líšiť podľa rozmeru pneumatík.
Nové BMW X3 xDrive30i poháňa 2-litrový 4-valec s výkonom 185 kW (252 k), ktorý v priemere spotrebuje 7,4 l/100 km a dosahuje hodnotu emisií CO2 168 g/km**. Oproti predchádzajúcemu modelu BMW X3 xDrive 28i ide o nárast o 5 kW (7 k). Maximálny krútiaci moment 350 Nm je k dispozícii v rozsahu od 1 450 do 4 800 ot./min. Nové BMW X3 xDrive dosahuje rýchlosť 100 km/h z pokoja už za 6,3 sekundy a maximálna rýchlosť vrcholí na hranici 240 km/h.
BMW X3 20i, ktoré sa do predaja dostane krátko po príchode novej generácie na trh, bude také dynamické ako vždy, no zároveň oveľa účinnejšie ako porovnateľní konkurenti. Benzínový 2-litrový 4-valcový motor dodá výkon 135 kW (184 k), v priemere spotrebuje 7,4 - 7,2 l/100 km a do ovzdušia vypustí 169 - 165 g CO2/km. Krútiaci moment 290 Nm (predchodca 270 Nm) je k dispozícii od 1 350 do 4 600 ot./min. Šprint z 0 na 100 km/h trvá novému BMW X3 xDrive20i iba 8,3 sekundy (sDrive na mimoeurópskych trhoch: 8,3 s), zatiaľ čo maximálna rýchlosť je 215 km/h (sDrive na mimoeurópskych trhoch: 215 km/h). Priemerná spotreba je 7,2 l/100 km (sDrive na mimoeurópskych trhoch: 7,4 l/100 km)**, čo zodpovedá emisiám CO2 165 g/km (sDrive: 169 g/km)**.
Radový 3-litrový naftový 6-valec pod kapotou nového BMW X3 xDrive30d dodáva maximálny výkon 195 kW (265 k), v priemere spotrebuje 6,0 - 5,7 l/100 km a do ovzdušia vypustí v priemere 158 - 149 g CO2/km (predchodca: 190 kW/258 k). Krútiaci moment výrazne narástol o mohutných 80 Nm na 620 Nm, pričom je dostupný medzi 2 000 až 2 500 ot./min. Výsledkom je, že nové BMW X3 xDrive30d vyrazí z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 240 km/h. Priemerná spotreba sa znížila na 5,7 l/100 km, zatiaľ čo emisie CO2 poklesli na 149 g/km (redukcia o 7 g/km).
S výkonom 140 kW (190 k), priemernou spotrebou 5,4 - 5,0 l/100 km, priemernými emisiami CO2 na úrovni 142 - 132 g/km a s krútiacim momentom hraničiacim pri 400 Nm v rozsahu 1 750 - 2 500 ot./min., sa dynamické vlastnosti naftového motora v novom BMW X3 xDrive20d oproti predchodcovi nezmenili. BMW X3 xDrive20d zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 8,0 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 213 km/h.
Všetky motory sa môžu dodávať aj s osemstupňovou prevodovkou Steptronic, upravenou pre ich špecifické výkonové charakteristiky. Prevodovka je navrhnutá tak, aby bola účinnejšia a zároveň prispela k zníženiu spotreby a emisií.
Všetky modely, dostupné od začiatku predaja, sa budú štandardne dodávať s inteligentným pohonom všetkých kolies xDrive. BMW X3 sDrive20i s dynamickým pohonom zadných kolies (iba na mimoeurópskych trhoch) bude nasledovať s o čosi neskôr. Nová generácia využije výhody účinnejšieho a zároveň aj ľahšieho zadného diferenciálu a upravenej rozvodovky. Tá debutovala v aktuálnom BMW radu 7, pričom pracuje oveľa účinnejšie a prispieva k úspore paliva.
Zníženie hmotnosti predstavuje kľúčový faktor v účinnosti a obratnosti nového BMW X3. Odľahčovanie sa tak stalo súčasťou celkového vývojového procesu nového modelu a dotklo sa každej súčiastky. Znamená to aj výraznejšie využitie plastov a špičkových kompozitných materiálov, zvýšenie podielu hliníka v konštrukcii motora a podvozka, čo prispelo k redukcii hmotnosti všetkých dôležitých celkov. Výsledkom je, že nové BMW X3 je oproti svojmu predchodcovi s porovnateľným motorom a výbavou v priemere o 55 kg ľahšie.
Úprava aerodynamiky má výnimočný výsledok: Cd = 0,29.
Nové BMW X3 dosahuje na svoju triedu špičkový aerodynamický koeficient Cd = 0,29. Zníženie aerodynamického odporu prispieva k zníženiu spotreby aj úrovne hluku. Okrem upravených proporcií má nové BMW X3 aj zakrytý podvozok. Aerodynamiku zlepšujú aj ďalšie úpravy ako prepracovaný strešný spojler s hranami na krajoch či aktívne ovládanie vzduchových klapiek. Tie ovládajú účinnejší prívod chladiaceho vzduchu k motoru, brzdám a ku klimatizácii, čím zlepšujú aerodynamiku a potenciál na úsporu energie a tepla.
Nové BMW X3 M40i je prvým modelom M Performance v modelovom rade X3. Výraznejšou dynamikou, vyššou exkluzivitou a výnimočnou emocionálnou príťažlivosťou stanovuje nové štandardy. Nový 3-litrový radový benzínový 6-valcový motor M Performance v modeli BMW X3 M40i vznikol s neutíchajúcou chuťou po otáčkach a výnimočnom ťahu a usadil sa na vrchole modelovej ponuky. Výkon 265 kW (360 k), priemerná spotreba 8,4 - 8,2 l/100 km, priemerné emisie CO2 na úrovni 193 - 188 g/km znamenajú, že vlajková loď modelového radu X3 zrýchli z 0 na 100 km/h za pôsobivý čas iba 4,8 sekundy. Model X3 M40i dostal aj množstvo špecifických úprav a prvkov výbavy, ktoré podčiarkujú a vylepšujú výnimočné vlastnosti tohto SAV.
Štandardne dodávané výrazné špecifické dynamické exteriérové prvky M Performance upravujú vzhľad vozidla, k čomu prispievajú prvky M Aerodynamics s dizajnovými elementmi vo farbe Cerium Grey. Súčasťou štandardnej výbavy sú aj výfukové potrubie M Sport so špeciálnou klapkou a s koncovkou ozdobenou čiernou chrómovou úpravou, brzdy M Sport, odpruženie M Sport so špeciálnym nastavením M Performance, variabilné športové riadenie a 20-palcové disky kolies z ľahkých zliatin. BMW X3 M40i môže byť na želanie vybavené adaptívnym odpružením M Sport, ktoré ponúka väčšiu mieru jazdného komfortu a možností športového nastavenia.
BMW X3 M40i opúšťa fabriku vybavené osemstupňovou prevodovkou Steptronic Sport doplnenou o funkciu Launch Control. Prevodovka dokonale využíva dynamické vlastnosti motora a zmena prevodových stupňov dá sa ovládať aj pádlami pod volantom. Pohon všetkých kolies xDrive je nastavený tak, že na rozdiel od ostatných modelov presúva väčšiu porciu krútiaceho momentu na zadné kolesá. Program Performance Control, integrovaný do systému Dynamickej kontroly stability DSC a pôsobiaci na zadné kolesá, bol upravený tak, aby podporil označenie modelov písmenom M lepšou dynamikou, obratnosťou a trakciou.
Nové BMW X3 exceluje aj v oblasti ovládateľnosti a asistenčných systémov vodiča. Schopnosti štandardne dodávaného ovládača iDrive Controller môže rozšíriť na želanie dodávaný navigačný systém Professional s dotykovou obrazovkou a ovládaním gestami. Tieto funkcie sa už exkluzívne predstavili v aktuálnych modelových radoch BMW radu 7 a BMW radu 5. Na želanie dodávaná stredová dotyková obrazovka prináša rýchle zhrnutie najdôležitejších informácií a ponúka intuitívny prístup k hľadaným informáciám. Ovládanie gestami umožňuje kontrolu infotainmentu a telefonovania použitím intuitívnych gest prstov a rúk. Vozidlo môžno ovládať aj hlasovými povelmi prostredníctvom systému, ktorý ponúka najlepšiu momentálne dostupnú úroveň prirodzeného hlasového ovládania. Vodič tak môže svoje pokyny formulovať prirodzenou rečou bez toho, aby používal súbor hlasových povelov.
Pokiaľ ide o pomoc vodičovi a (polo-)automatizovanú jazdu, sú v ponuke všetky aktuálne systémy značky BMW ako napríklad ostatná generácia aktívneho systému udržiavania rýchlosti, vrátane schopnosti zastaviť vozidlo v kolóne a automaticky ho opätovne rozbehnúť. Asistent riadenia a jazdného pruhu, Asistent zmeny jazdného pruhu (od decembra 2017) a Asistent udržiavania jazdeného pruhu s aktívnou ochranou pred bočnou kolíziou tvoria súčasť na želanie dodávaného bezpečnostného balíka Driving Assistant Plus a prejavuje sa aktívnymi impulzmi do riadenia. Funkcie ako Varovný systém pre križovatky, Výstraha pred vjazdom do protismeru a Varovný systém pred premávkou zboku zvyšujú komfort aj bezpečnosť a zároveň stanovujú nové štandardy v tejto triede vozidiel.
Na želanie dodávaný Head-up displej premieta najdôležitejšie informácie súvisiace s jazdou na čelné sklo, priamo do zorného poľa vodiča. Head-up displej v novom BMW X3 je vo svojom segmente jedinečný svojou grafikou, rozlíšením a možnosťami zobrazenia. Ďalším jedinečným prvkom je funkcia Remote 3D View, ktorá nasníma okolie zaparkovaného vozidla a na diaľku ho zobrazí na obrazovke smartfónu. Funkcia sa dá aktivovať cez aplikáciu BMW Connected (pre iOS). Zároveň umožní používateľovi na diaľku skontrolovať priestor okolo vozidla v 3D zobrazení.
Štandardne zabudovaná SIM karta umožňuje vodičovi nového BMW X3 využívať služby inteligentného núdzového volania Intelligent Emergency Call s automatickou lokalizáciou a s určovaním rozsahu nehody. S novou službou BMW Teleservice Accident Assistance vie vozidlo rozlíšiť nehodu v nízkej rýchlosti, pri ktorej sa nemusel aktivovať airbag. Vodič vtedy dostane na obrazovku systému iDrive oznam s možnosťou priamo kontaktovať službu BMW Accident Service. Na spojenie s profesionálnou podporou tímu BMW Accident Assistance stačí stlačiť tlačidlo a následne sa zákazník v prípade potreby prepojí s BMW Service Partner.
BMW Connected prepája nové BMW X3 pomocou flexibilnej platformy Open Mobility Cloud s koncovými prístrojmi vodiča. Personalizované služby sa dajú využívať na mobilnom telefóne Apple iPhone či na hodinkách Apple Watch, ale aj na smartfónoch a hodinkách, ktoré využívajú operačný systém Android ako Samsung Gear (S2 a S3) či Amazon Echo. Vodič môže využívať hlasové služby Alexa zariadenia Amazon Echo na kontrolu množstva paliva v novom BMW X3, uzamknúť vozidlo prostredníctvom Remote Services či spustiť klimatizáciu. A to všetko hlasovým ovládaním z komfortu domova.
BMW je prvým výrobcom automobilov, ktorý ponúka bezpečné pripojenie na server slúžiace na výmenu a upravovanie e-mailov, kalendárov a kontaktných údajov. Na to sa využíva funkcia Microsoft Exchange zabudovaná vo vozidle. Medzi možnosťami je aj vytvorenie WiFi hotspotu s pripojením na vysokorýchlostný internet (LTE) pre až desať mobilných zariadení. Súčasťou ponuky je aj funkcia Apple CarPlay.
Služba ParkNow umožňuje jednoduchú rezerváciu a zaplatenie parkovacieho miesta na krajoch ciest a v parkovacích domoch bez toho, aby vodič potreboval hotovosť. Môže sa tak výrazne skrátiť čas potrebný na nájdenie voľného parkovacieho miesta, čo prispieva aj k ochrane životného prostredia. Služba ParkNow je momentálne integrovaná do vozidiel v Nemecku, Rakúsku a v USA, rozšírenie na ďalšie trhy bude nasledovať v blízkej budúcnosti.
Nová služba On-Street Parking Information (OSPI) sa čoskoro spustí vo vybraných mestách v Nemecku a v USA. Jej zámerom je zmiernenie problémov s hľadaním voľného miesta na zaparkovanie. Platí to najmä pre preplnené centrá miest. OSPI pracuje na podobnom princípe ako dopravné informácie v reálnom čase (RTTI - Real Time Traffic Information), pričom využíva historické aj aktuálne údaje na zvýraznenie pravdepodobnosti výskytu voľných parkovacích miest na uliciach v konkrétnych zónach či v obytných zónach miest. Miera pravdepodobnosti je znázornená vyznačením konkrétnych zón rozličnými farbami. Tmavo modrá znamená vysokú pravdepodobnosť a svetlo modrá nízku pravdepodobnosť nájdenia voľného miesta.
Nové BMW X3 bude využívať aj ďalšie služby, ktoré sa dostanú do ponuky po aktualizácii systému BMW Connected v júli 2017. Tieto nové služby zvýšia úroveň konektivity medzi užívateľom a vozidlom a zlepšia aj možnosti personalizácie.