en

Slovenky sa pri kúpe auta najviac zaujímajú o cenu

Slovenským ženám prekvapivo záleží oveľa viac na bezpečnosti, cene či výkone auta než na jeho farbe a vzhľade! Najnovší prieskum spoločnosti Auto Palace rúca mnohé mýty o ženách za volantom.

Slovenky sa pri kúpe auta najviac zaujímajú o cenu

4.3.2016

Hoci by sa na prvý pohľad mohlo zdať, že ženy sa pri výbere auta riadia najmä tým, ako vyzerá, opak je pravdou. Farba karosérie či dizajn nepatria medzi najzásadnejšie parametre, ktoré pri výbere auta zohľadňujú slovenské šoférky. Vyplýva to z najnovšieho reprezentatívneho prieskumu spoločnosti Auto Palace, ktorá sa na Slovensku zaoberá predajom značiek BMW a MINI, Mitsubishi a Mazda, a tiež servisom a ďalšími službami.

Podľa tohto prieskumu je pre Slovenky pri výbere auta najdôležitejším faktorom cena, prihliadalo na ňu až 86% opýtaných. Vyše polovica z nich by pritom ochotne investovala do kúpy vozidla od 10tisíc do 25tisíc eur. Až 83% si nechá pri výbere a konfigurácii vozidla poradiť od predajcu, a takmer každá sa zaujíma o rôzne ponuky a bonusy. „Zákazníčky často prichádzajú s jasnou predstavou o konkrétnom modeli vozidla a svoje otázky smerujú skôr na výbavu. Riešime ich očakávania, pýtame sa ich akú výbavu v súčasnom aute využívajú a čo naopak takmer vôbec,” potvrdzuje zo skúsenosti aj Lukáš Vlasák, predajca Mazdy z Auto Palace Panónska.

Paradoxne sa však zdá, že slovenské šoférky nevedia ako pri kúpe auta ušetriť. Viac ako polovica radšej uprednostní nové auto pred predvádzacím či jazdenkou, a netlačia tak na výšku zľavy ako muži, ako vyplýva zo skúseností predajcov spoločnosti Auto Palace.

Pri financovaní vozida preferujú leasing, 39% rieši nákup v hotovosti. V kurze začína byť operatívny leasing, tento spôsob je atraktívny pre 7% žien.

Z prieskumu vyplýva, že pri výbere sú slovenské šoférky predovšetkým praktické. Okrem spomínanej ceny u nich zohráva dôležitú úlohu spotreba (je prvoradá pre 75% žien). Až 60% žien sa pri kúpe riadi značkou vozidla. A všetky si nechajú pri výbere poradiť, najčastejšie od svojej polovičky (67%), potom od priateľov a rodičov. Slovenské šoférky dbajú na bezpečnosť a zaujímajú sa aj o bezpečnostné prvky, až pre 47% opýtaných je toto najdôležitejším kritériom pre výber vozidla.

Výsledky prieskumu rúcajú aj ďalší mýtus: že ženám postačí šoférovať auto červenej farby a priveľmi im nezáleží na takých parametroch ako je typ paliva či pohon kolies. Takmer tretina opýtaných farbu auta vôbec nerieši, ostatné preferujú čiernu, červenú a bielu. Svoje zastúpenie majú aj hnedé odtiene, šedá a prekvapivo aj žltá. Väčšina žien však vyhlásila, že ich farebné preferencie závisia na konkrétnom modeli, značke, tvare karosérie a veľkosti vozidla.

Čo sa týka technických parametrov, slovenské šoférky suverénne preferujú pohon 4×4 (až 61%). Veľkosť vozidla je dôležitá takmer pre každú, väčšina žien preferuje SUV modely. Za nimi nasledujú praktické mestské hatchbacky. Možno prekvapí, že Slovenky zaujíma aj výkon motora, až 39% v prieskume uviedlo, že práve tento faktor je pre ne pri výbere vozidla najdôležitejší. „Stretávam sa s tým, že ženy sa neboja ani výkonnejších, Mkových modelov,” potvrdzuje predajca BMW z Auto Palace Bratislava, Lukáš Madleňák.

Keď ide o druh paliva, 55% žien dáva prednosť dieslu a 40% benzínu. Nové alternatívy ako elektrický pohon či hybridný pohon zjavne ešte stále u nás nie sú v kurze, fandia im iba 2% šofériek.

Prieskum priniesol aj zaujímavú informáciu, že ženy sú poctivé, čo sa týka servisovania. Až 70% respondentiek tvrdí, že servis navštevuje pravidelne, podľa technického stavu vozidla a upozornení. Na druhej strane práve náklady na servis, kazovosť či to, koľko rokov majú záruku na vozidle, ženy pri kúpe takmer neriešia.


Preferencia

Farb

Objavte viac

Súbory cookie na doméne autopalacebratislava.sk.

Akceptujte súbory cookie.
Zistiť viac, vrátane informácií o tom, ako odmietnuť súbory cookie.